Garance stavu nemovitosti je naše vrcholná služba, kdy garantujeme majiteli, že bytovou jednotku mu vrátíme ve stejném stavu, v jakém jsme ji převzali, s přihlédnutím k běžnému opotřebení a to i v případě, že nájemce byt poničí.
Jak toho můžeme dosáhnout, jsme se rozhodli Vám napsat v základních bodech:
Pravidelná kontrola
V každé bytové jednotce děláme pravidelné kontroly, kdy procházíme stav dveří, podlah, oken, baterií, koupelny, kuchyňské linky včetně spotřebičů atd… Rovněž jednou za rok náš technik provede pravidelnou údržbu v podobě vyčištění odpadů, seřízení kuchyňské linky, oken, dveří včetně promazání.
Drobné opravy
Pokud se objeví na bytě drobná oprava a nájemce není schopen si ji zajistit sám, což se stává ve většině případů :-), tak tuto opravu zajistíme v co nejkratším možném termínu. Stává se, že na tyto drobné opravy se přichází až při předání nemovitosti po ukončení nájmu, čemuž my zamezíme pravidelnou kontrolu nemovitosti.
Větší opravy
Zde záleží na důvodu vzniku závady. Pokud se jedná o závadu, kterou způsobil nájemce, tak mu ji opět pomůžeme vyřešit a domluvíme se na platbě, případně na splátkovém kalendáři na tuto opravu tak, aby byl byt ve 100% stavu. Pokud je závada na straně majitele a nájemce za tuto závadu nemůže, necháme závadu nacenit, opravu prokonzultujeme s majitelem a následně ji zajistíme.
Pojištění
Majitelům doporučujeme pojištění nemovitosti a pojištění odpovědnosti z nemovitosti, protože hodně škod, které na bytech vznikají, lze krýt právě z těchto pojištění. U nájemce platí, že po něm požadujeme pojištění odpovědnosti, pokud ho nájemce nezřídí, ukončíme mu smlouvu.
Garanční fond
Z každé Vaší platby si odkládáme finance do garančního fondu a v případě, že nastane situace, že nám nějaký nájemce předá bytovou jednotku ve špatném stavu, bytovou jednotku uvedeme do původního stavu s přihlédnutím na běžné opotřebení a následně tyto opravy po nájemci vymáháme, ale o to se Vy už starat nemusíte. Pokud by Vás zajímalo více informací, neváhejte kontaktovat kolegyni Moniku Doležalovou, tel.: 604 214 211, email dolezalova@slunecnireality.cz.
Od května roku 2019 spravujeme byt o velikosti 1+kk, který také pronajímáme od téhož data. Vše bylo v pořádku, až do chvíle, kdy nájemník začal platit nájem pozdě, až nakonec nezaplatil vůbec. To nám již bylo podezřelé, a proto jsme s nájemníkem domluvili prohlídku bytu. Zdálo se, že prohlídka proběhne v pořádku, s tím, že nájemník má zřejmě pouze finanční problémy a vše doplatí.
Vyúčtování energií je pro mnoho majitelů nemovitostí noční můra. Složité výpočty, neustále se měnící předpisy a náročná komunikace s nájemníky. Zpracování vyúčtování je zdlouhavý proces, který vyžaduje spoustu práce. Správné rozúčtování nákladů na energie mezi bytové jednotky a jednotlivé nájemníky, kteří se mohou v průběhu roku měnit, není jednoduché.
Garance stavu nemovitosti je naše vrcholná služba, kdy garantujeme majiteli, že bytovou jednotku mu vrátíme ve stejném stavu, v jakém jsme ji převzali, s přihlédnutím k běžnému opotřebení a to i v případě, že nájemce byt poničí.
Velkým omylem je, že většina nájemníků si myslí, že pojištění odpovědnosti je výhodné pouze pro majitele nemovitostí. Pravdou je, že toto pojištění kryje hlavně rizika nájemce a mnohdy šetří peníze hlavně nájemci, protože toto pojištění hradí škody, které by jinak nájemce musel zaplatit z vlastní kapsy.