Od května roku 2019 spravujeme byt o velikosti 1+kk, který také pronajímáme od téhož data. Vše bylo v pořádku, až do chvíle, kdy nájemník začal platit nájem pozdě, až nakonec nezaplatil vůbec. To nám již bylo podezřelé, a proto jsme s nájemníkem domluvili prohlídku bytu. Zdálo se, že prohlídka proběhne v pořádku, s tím, že nájemník má zřejmě pouze finanční problémy a vše doplatí.
V momentě, kdy nájemník několikrát prohlídku bytu odložil, a zároveň dlužil nájemné za 3 měsíce, které i po opakovaném upozornění nedoplatil, jsme jej dopředu písemně upozornili, že vstoupíme do bytu za pomoci náhradních klíčů. Na základě toho, co jsme viděli, jsme vyměnili v bytě zámek. O tomto kroku jsme nájemníka samozřejmě písemně informovali, aby nedošlo k jakémukoli nedorozumění.
Škody v bytě byly velmi rozsáhlé. Jednalo se o silné znečištění celého bytu, kočkami poškozené podlahy od moči a výkalů v rohu bytu, lednice s brouky a vytečený mrazák, odpadky po celém bytě, nevratně poškozená podlaha, odpojena elektřina z důvodu neplacení, zničena vodovodní baterie, nefunkční žaluzie a plesnivý sprchový kout. Celkově šlo o velmi zdevastovaný byt.
V tento moment jsme začali sčítat rozsah škod – vytvořili jsme seznam všech poškození, od drobných oděrek na zdech, až po větší závady. Na základě seznamu poškození jsme vytvořili plán rekonstrukce. Drobné opravy bytu zajistil náš údržbář, na větší poškození jsme si pozvali specializovanou firmu. Taktéž jsme oslovili naši paní uklízečku, která byt před rekonstrukcí uklidila. Věci nájemníka, které v bytě zůstaly, jsme uskladnili. Objednali jsme novou lednici, protože stará již nešla zachránit. Největší oprava na bytě byla KOMPLETNÍ VÝMĚNA PODLAH. Poté paní uklízečka byt ještě jednou celý uklidila, aby se mohl předat co nejdříve novému nájemci.
Rozsah poškození byl obsáhlý, ale realizaci oprav jsme zvládli za pouhý měsíc a vyšlo nás to zhruba na 75.000 Kč na opravách, a k tomu ještě dlužné nájemné za 3 měsíce v celkové výši 34 000 Kč.
Na první pohled krásně opravená podlaha byla jen zlomkem toho, kolik práce a starostí s vyřizováním bylo majiteli ušetřeno, a to díky naší službě Správa nemovitosti.
Navíc majitel ani nepoznal výpadek na nájemném, po dobu, kdy byt nebyl možný k užívání, jelikož má od nás službu Garantovaný nájem, díky kterému jsme nájem majiteli po celou dobu hradili, a to včetně všech oprav na bytě.
Od května roku 2019 spravujeme byt o velikosti 1+kk, který také pronajímáme od téhož data. Vše bylo v pořádku, až do chvíle, kdy nájemník začal platit nájem pozdě, až nakonec nezaplatil vůbec. To nám již bylo podezřelé, a proto jsme s nájemníkem domluvili prohlídku bytu. Zdálo se, že prohlídka proběhne v pořádku, s tím, že nájemník má zřejmě pouze finanční problémy a vše doplatí.
Vyúčtování energií je pro mnoho majitelů nemovitostí noční můra. Složité výpočty, neustále se měnící předpisy a náročná komunikace s nájemníky. Zpracování vyúčtování je zdlouhavý proces, který vyžaduje spoustu práce. Správné rozúčtování nákladů na energie mezi bytové jednotky a jednotlivé nájemníky, kteří se mohou v průběhu roku měnit, není jednoduché.
Garance stavu nemovitosti je naše vrcholná služba, kdy garantujeme majiteli, že bytovou jednotku mu vrátíme ve stejném stavu, v jakém jsme ji převzali, s přihlédnutím k běžnému opotřebení a to i v případě, že nájemce byt poničí.
Velkým omylem je, že většina nájemníků si myslí, že pojištění odpovědnosti je výhodné pouze pro majitele nemovitostí. Pravdou je, že toto pojištění kryje hlavně rizika nájemce a mnohdy šetří peníze hlavně nájemci, protože toto pojištění hradí škody, které by jinak nájemce musel zaplatit z vlastní kapsy.